شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

ساعت ویکتوریا
+ [وبلاگ] حسين(ع)را بشناسيم - http://d88.ParsiBlog.com/1828926.htm
منتخب زيبايي از کتاب حماسه حسيني: ما بايد شخصيت حسين‏بن‏علي (عليهماالسلام) را که براي ما يک شخصيت انساني است‏ بشناسيم . اين مرد که ما هر سال به نام او وقتها صرف مي‏کنيم ، پولها خرج‏ مي‏کنيم ، روزها تعطيل مي‏کنيم ، بايد خصوصياتش براي ما شناخته شود و از جمله خصوصيات او همين است که آيا حسين عليه‏السلام يک شخصيت حماسي هست‏ يا نه ؟
آيا ما بايد با وجود حسين (ع) و سرگذشت او يک احساس حماسي‏ داشته باشيم ، يا يک احساس تراژدي ، مصيبت ، رثا و نفله‏شدن ؟ حسين (ع) يک‏ شخصيت حماسي است اما نه آنطور که جلال‏الدين خوارزمشاه يک شخصيت حماسي‏ است و نه آنطور که رستم افسانه‏اي يک شخصيت حماسي است . شخصيت حسين (ع) حماسه انسانيت و بشريت است نه حماسه‏ قوميت .
سخن و عمل و حادثه و روح حسين‏ (ع)،همه چيز حسين (ع) هيجان است ، تحريک است ، درس است ، القاء نيروست ، اما چه‏جور القاء نيرو و درسي؟ آيا از آن جهت‏ که مثلا به يک قوم بخصوص منتسب است ؟!اساسا در وجود حسين (ع) يک چنين حماسه‏هائي نمي‏تواند وجود داشته باشد و علت شناخته نشدن او هم همين است . چون حماسه او بالاتر و مافوق اينگونه حماسه‏هاست ، کمتر افراد مي‏توانند او را بشناسند .
ساعت ویکتوریا
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top