• وبلاگ : منتظر روشني
  • يادداشت : مومنين....شاد يا افسرده؟!
  • نظرات : 5 خصوصي ، 63 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام. من يه اعتراض دارم به نظر دوستان! کاري به فسادهاي اخلاقي بعضي از مردم در غرب ندارم، کاري به شادي‌هاي همراه با حرام اونا ندارم و کاري به خيلي از تصورات منفي ديگري که ما درباره غرب داريم، ندارم! من مي‌خوام اين رو بگم: مردم آمريکا (آمريکا رو گفتم، چون شاخص‌ترين کشوريه که اينجور وقتا به ذهن مي‌رسه) در تمام دنيا "ديندارترين" و "باايمان‌ترين" مردم هستند! شايد به همين دليل باشه که مردم اون کشور شاد هستند. چون ايمان دارند و ايمان -ولو به يک چيز باطل- مي‌تونه تاثيرات رواني زيادي داشته باشه که يکي از اون‌ها اميد به آينده و شاد زيستن هست.

    چرا عادت کرديم تا حرف غرب مي‌آد، ذهنمون بره سمت بي‌ديني و بي‌ايماني و عناد با حق و بي‌خدايي؟!! ما نبايد صرفاً به اعمال رجال سياسي کشورها و تبليغات ژورناليستي که عليه اين کشورها مي‌شه اکتفا کنيم. نمي‌گم غرب گل و بلبل و گلستانه! اونجا آمار افسردگي و خودکشي و اعتياد و غيره و غيره بالاست، اما شادي و مهمتر از اون، آرامش رواني اکثريت مردم هم انکار ناپذير نيست!

    کليسا، به عنوان يک مکان مقدس، هنوز هم جايگاهش رو در زندگي مردم غرب، به خصوص در آمريکا حفظ کرده! حتي همراه با زمان پيش رفته تا از زندگي مردم حذف نشه!

    چرا تا اسم شادي غربي‌ها مي‌آد، ذهنمون مي‌ره سراغ ميگساري‌هاي اون‌ها در کاباره‌ها؟!! تا حالا مراسم کليسايي اونا رو ديدين که چه جمعيتي مي‌آد و همه با چه چهره‌ شاد و بشاشي در اين مراسم شرکت مي‌کنند؟ تا حالا از رقابتي که بين کليساهاي اروپايي و آمريکايي هست چيزي شنيدين؟

    پاسخ

    به به فيلسوفچه خانوم معترض تشويش اوردن:دي...خانومي من الان بايد از نت بيام بيرون و برم خونه....تو با خيال راحت نظراتت رو مفصل بنويس بعدا ميام جواب ميدم:-*....علي الحساب:ـــــــــــــــــــــــــــ ببين به نظرم بيشتر تفريحاتشون حرومه و مشكل داره و اينا منتهااااا اينو در بيشتر كشورهاي اروپايي شنيدم كه وقتي به چيزي اعتقاد داشته باشن(حتي اگه از نظر ما گناه و حرام و... باشه)واقعا اعتقاد دارن ، مشكل ما اينه كه اعتقاد و ايمانمون سسته...... در زندگيه مردم اونجا چيزي مث دروغ جايي نداره چون به نظرشون كار زشتيه و ايمان دارن كه نبايد اونو انجام بدن اما ما چي؟ ميدونيم گناهه و ادعامون هم ميشه اما باز انجامش ميديم....اونا اگه شراب ميخورن واقعا از خوردنش لذت ميبرن ولي ماها نه از خوبه لذت ميبريم و نه درست حسابي از بده دوري ميكنيم ..... مطمئنا اين حرفارو نميشه براي همه جمع بست اما خب توي همه جوامع آدماي مختلف وجود داره من همرو نميگم..... به هر حال راجع به شاد بودن مسلمونا هم اگه حرفي داري بگو دوس جون اما من هنوز در اينكه شاديه اونا زودگذره و شاديشون قلبي نيست شكي ندارم.....كاشكه از صب ميومدي:(