سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 امام رضا (علیه السلام) هیچ گاه کلام کسی را قطع، و حاجت نیازمندی را که مقدور بود، رد نمی کرد. ایشان در حضور کسی پای خویش را دراز نمی نمود و به چیزی تکیه نمی داد. در خنده خویش به لبخند و تبسمی اکتفا می کرد. او با غلامان خویش به خوبی سخن می گفت و به آنان بی احترامی نمی کرد و با آنان بر سر یک سفره غذا میل می فرمود. آن حضرت، کاسه بزرگی نزدیک سفره می گذاشت و بهترین قسمت از هر غذایی که در سفره بود، داخل آن می ریخت و می فرمود آن را میان نیازمندان تقسیم کنند.

  امام رضا (علیه السلام) شب ها کم می خوابید و از ابتدای شب تا صبح بیدار بود. بعد از نماز صبح هم تا طلوع آفتاب، به عبادت خدا می پرداخت. ایشان پس از طلوع آفتاب به سجده می رفت و تا بالا آمدن خورشید در همان حال بود. در هر سه روز، یک بار قرآن را ختم می کرد؛ آن هم قرآن خواندنی با تفکر در آیات. بسیار روزه می گرفت و در تاریکی شب، صدقه می داد. او عابدترین شخص در زمان خود بود و با این حال، عبادت را فقط نماز و روزه نمی دانست و می فرمود: «عبادت، زیادیِ روزه و نماز نیست، بلکه بسیار اندیشه کردن در امر خداست».

زائری بارانی ام آقا به دادم میرسی؟  

بی پناهم خسته ام تنها، به دادم میرسی؟ 

گرچه آهو نیستم اماپر ازدلتنگیم  

ضامن چشمان آهوها به دادم میرسی؟

 

 

تولد امام مهربونیها مبارک

 

  

در روز ولادت ، خوندن زیارت امام رضا(علیه السلام)فراموش نشه!

 فلسفه و آداب زیارت 

پخش مستقیم حرم مطهر

 

تصاویر زیباسازی ، کد موسیقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نویسان ، تصاویر یاهو ، پیچک دات نت www.pichak.net

امام رضا(علیه السلام) :

 «هرکه مرا با این دوری قبر و غربت زیارت کند، در روز قیامت در سه جا نزد او می آیم تا او را از هول و هراسهای وحشتناک رهایی بخشم: هنگامی که نامه های اعمال نیکوکاران در دست راست و نامه های اعمال بدکاران در دست چپ آنان پرواز کند، نزد صراط، و نزد میزان و ترازوی اعمال».


نوشته شده در یکشنبه 89/7/25ساعت 9:25 صبح توسط سنا شاخه نرگس ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت