سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

ده سالی میشه که پدرش رو از دست داده

امسال قدم گذاشته توی سی سالگی...

هنوز که هنوزه نزدیک روز پدر که میشه همش بغض داره

اشکش سرازیره

هنوز نتونسته با خودش کنار بیاد

هرسال صبحِ روزِ ولادت میره پیش پدرش...بهشت زهرا...

امسال چندین مادر جوون هستن که این هفته رو به سختی میگذرونن...

جواب کوچولوشون رو چی بدن؟

....

بابای من کو؟

روز پدرِ بچه شهیدا

 عیدتون مبارک


نوشته شده در دوشنبه 91/3/15ساعت 2:2 صبح توسط سنا شاخه نرگس ( ) |

کرامتی از امام هادی (علیه السلام)

 وقتی معتصم در سال 218 هجری، حضرت جواد را دو سال قبل از شهادت ایشان از مدینه به بغداد آورد، حضرت هادی که در آن وقت شش ساله بود، به همراه خانواده اش در مدینه ماند. پس از آن که حضرت جواد به بغداد آورده شد، معتصم از خانواده حضرت پرس وجو کرد و وقتی شنید پسر بزرگ حضرت جواد، علی بن محمد، شش سال دارد، گفت این خطرناک است؛ ما باید به فکرش باشیم. معتصم شخصی را که از نزدیکان خود بود، مأمور کرد که از بغداد به مدینه برود و در آن جا کسی را که دشمن اهل بیت است پیدا کند و این بچه را بسپارد به دست آن شخص، تا او به عنوان معلم، این بچه را دشمن خاندان خود و متناسب با دستگاه خلافت بار بیاورد.

این شخص از بغداد به مدینه آمد و یکی از علمای مدینه را به نام «الجنیدی»، که جزو مخالف ترین و دشمن ترینِ مردم با اهل بیت علیهم السّلام بود - در مدینه از این قبیل علما آن وقت بودند - برای این کار پیدا کرد و به او گفت من مأموریت دارم که تو را مربی و مؤدبِ این بچه کنم، تا نگذاری هیچ کس با او رفت و آمد کند و او را آن طور که ما می خواهیم، تربیت کن. اسم این شخص - الجنیدی - در تاریخ ثبت است. حضرت هادی هم - همان طور که گفتم - در آن موقع شش سال داشت و امر، امر حکومت بود؛ چه کسی می توانست در مقابل آن مقاومت کند.

بعد از چند وقت یکی از وابستگان دستگاه خلافت، الجنیدی را دید و از بچه یی که به دستش سپرده بودند، سؤال کرد. الجنیدی گفت: بچه؟! این بچه است؟! من یک مسأله از ادب برای او بیان می کنم، او باب هایی از ادب را برای من بیان می کند که من استفاده می کنم! این ها کجا درس خوانده اند؟! گاهی به او، وقتی می خواهد وارد حجره شود، می گویم یک سوره از قرآن بخوان، بعد وارد شو - می خواسته اذیت کند - می پرسد چه سوره یی بخوانم. من به او گفتم سوره ی بزرگی؛ مثلاً سوره ی آل عمران را بخوان؛ او خوانده و جاهای مشکلش را هم برای من معنا کرده است! این ها عالمند، حافظ قرآن و عالم به تأویل و تفسیر قرآنند؛ بچه؟!

ارتباط این کودک - که علی الظاهر کودک است، اما ولی اللَّه است؛ «وآتیناه الحکم صبیّا» با این استاد مدتی ادامه پیدا کرد و استاد شد یکی از شیعیان مخلص اهل بیت!

 

منبع: رجانیوز


نوشته شده در یکشنبه 91/3/7ساعت 10:48 صبح توسط سنا شاخه نرگس ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت