سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

 چکه چکه انتظار 19

هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله) 

    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

اینهفته مطلب کمی طولانیه اما سعی کنید بخونیدش!

 عاشورا عظیم ترین ، حماسی ترین و ناب ترین انقلاب تاریخ اسلام است انقلاب عصر ظهور ، کامل ترین و اخرین انقلاب تاریخ انسان.
انقلاب دوم ، عصر ظهور تداوم انقلاب عاشورا است.انقلابی ستم سیز ، عدالت خواه و آزادی بخش ،انقلابی برای نشر معروف زدودن لایه های جاهلیت و معرفی اسلام در هیاتی نو شفاف و شسته از غبارهای تحریف و انحراف و فریب.
در دعای ندبه مهدی (عج) (طالب) خون کربلا معرفی می شود و در زیارت نامه ها آرزوی همه ی مشتاقان بی تاب عصر ظهور آن است که در رکاب مهدی (عج) به طلب ثار حسین (ع) بر خیزند و انتقام مظلوم کربلا را از بدادگران باز گیرند.

یکی از ویژگیهای مشترک همراهان امام حسین(علیه السلام) در واقعه عاشورا با یاران حضرت مهدی(عجل الله)در عصر ظهور عشق ورزی به امامت و ولایت است.

یاران عاشورا بی بهانه اند و بر سر جان چانه نمی زنند و در هر چه امامشان می گوید ،تردید روا نمی دهند در بسیاری از رجزهای صحابه دفاع از اهل بیت دفاع از حریم امامت و عشق ورزی به ابا عبد الله الحسین محور اصلی است .لحظه های شهادت نیز به دست محبت امام و زانوی مهربان او می اندیشند که تا بهشت بدرقه شان کند مثل شهادت مسلم بن عوسجه یا سعید بن عبدالله و ....
کربلا صحنه عشق ورزی به نام حسین است .
یاران مهدی (عج) نیز چنین سیرت و صفاتی دارند.به امام عاشقند و عشق و شیفتگی خود را به هر بهانه و هر جا نشان می دهند امام صادق می فرمایند:
(یارن مهدی (عج) مردانی اند پولاد دل و همه وجودشان یقین به خدا ، مردانی سخت تر از صخره ها اگر به کوهها روی آرند آنها را از جای می کنند درفش پیروز گر آنان به هر شهر و دیاری روی نهد آنجا را به سقوط وادارد گویی آن مردان عقابان تیز چنگالند که بر مرکب ها سوار شده اند.....این شیر اوژنان به شب هنگان نخوابند و زمزمه قرآن و مناجات خویش چون صدای زنبوران عسل در هم اندازند و تا بامداد به عبادت خداوند خویش می پردازند....این مردان تنها از خدا می ترسندو فریاد لا اله الی الله و الله اکبر آنان بلند است و همواره در آرزوی شهادت و کشته شدن در راه خدایند. شعار آنان یالثارات الحسین است .بیایید به طلب خون حسین و یاران حسین! به هر سور روی آرند ترس از آنان پیشاپیش در دل مردمان افتد و تاب و مقاومت را از همه بگیرد.
در توصیف یاران امام مهدی (عج) معلوم می شود که آنان امام را چون نگین در بر گیرند . گوش به اشارت و فرمان او می سپرند و جان هدیه ی راه و رکابش می سازند .

و ویژگی مشترک دیگر بصیرت و بینش است.

بینش نگاه همه سو نگرانه ، دقیق و عمیق است نگاهی که از لایه های بیرونی بگذرد و به درون راه یابد نگاهی که ان سوی حادثه ها را بکاود و متناسب با دریافتی که محصول این تعمل و روشن بینی است تصمیم بگیرد و عمل بکند بصیرت انچنان عنصر مهم و تعیین کننده ای در عرصه ی حیات اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی است که علی (ع) سلاح کارای خویش در هنگامه ی هجوم دشمن و خیزش خطر را تنها و تنها یک چیز می داند بصیرت!

آگاه باشد که شیطان سواره و پیاده اش را فرا خوانده و بر شما تاخته در چنین موقعیتی بصیرت و بینش من با من است در بیان قرآن ، گروهی فاقد بینش و بصیرت هستند .اگر به هدایت دعوتشان کنید ، گوش به سخنانت نمی سپارند می بینی که به تو می نگرند اما بینش و بصیرت ندارند.

گروهی شمشیرشان بر بصیرتشان حکومت می کند . ((حملو اسیافهم علی بصائرهم))
شمشیر نماد قدرت است ، یعنی کسانی هستند که با رسیدن به قدرت موقعیت ، نگاه حق بینشان بسته می شود داشته ها ، فرصت تماشای حق را از آنها می گیرد خود بین و کوته بین می شوند و غرور آنچه دارند ، به اسارت (اکنون )(همین لحظه) شان می کشانند و از رویت (آینده ) و اندیشیدن به فردا باز می ماند اما گروهی هستند که بینش و بصیرت آنها بر شمشیرشان حکومت می کند موقعیت و قدرت به پرتگاه غرورشان نمی کشاند وشمشیر تدبیرشان را نمی شکند وحملو بصائرهم علی اسیافهم 

وقتی امام عاشورا ، دشواری نبرد را گوشزد کرد و به تیغ های تیز و شمشیرهای قساوت اشاره نمود، یاران ایشان گفتند :انگیزه های تردید ناپذیر و بصیرت های ژرف ما را به کربلا آورده است و خطر و شمشیر و مرگ ، سستی را در اراده هایمان نمی آفریند.
 همین ویژگی در جان و روح صحابه مهدی (عج) جریان دارد آنان با بصیرتشان با امام خویش همراه و همگام می شوند و در لحظه هیاهو و خطر عاشقانه و صادقانه به میدان می آیند و خندان و شکوفا چون صحابه کربلا از حریم دین دفاع می کنند. رشید هجری بزرگ صحابه علی (ع) در پاسخ دخترش که به او گفت پدر در انجام تکلیف کوشش می کنی فرمود دخترکم درآینده مردمانی بیایند که همان بصیرتشان که آنان در امر دین خود دارند از این کوششی که ما می کنیم افضل و برتر است.

پذیرایی با سخنی از امام خمینی :

اگر در تشخیص بین حق و باطل ماندید .به نظر دشمن خود نگاه کنید ،دشمن از هرکس که دفاع کرد بدانید که آن باطل است.

 واقعا از تدابیر هوشمندانه و به موقع قوه قضاییه ممنونیم.فقط در عجبم که اینهمه پرونده های درراه مانده(!)روی میزهاشون داره خاک میخوره!چطور اینقدر سریع هم سایت قطعه 26 رو فیلتر کردند و هم وبلاگی که اعتراض ها توش ثبت شده بود! مثل اینکه آقای آملی فقط همت       مضاعف و کار مضاعف رو از رهبر شنیده که نصفه شب از قدیانی خواستند که نامه رو از سایتش برداره! اما اونجاییکه رهبر گفت:جوانان افسر جنگ نرم هستند رو نشنید...وقتی که رهبر داشت از فتنه صحبت میکرد و از اهداف دشمن مبنی بر تفرقه افکنی بین هموطنان،خواب تشریف داشت! فکر نکنم حالاحالاها قصد بیدار شدن داشته باشند!آخه رختخوابشون رو توی کوچه علی چپ پهن کردند!

کاش "حضرت ماه" این نوشته را نخواند! یا اینجا

اوس اکبر!

وبلاگ انفجار

 

بعدا نوشت: به سلامتی ریاست گرام قوه قضاییه به خواسته قدیانی توجه کردن و در صفحه اصلی وبلاگ نوشتن: به دستور مقامات قضائی، این سایت مسدود شده است!....... عجب! مثل اینکه بیدار شدند!


نوشته شده در سه شنبه 89/9/23ساعت 10:30 صبح توسط سنا شاخه نرگس ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت