سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

 در آغاز، تمام سطح زمین را آب های حاصل از باران های سیلابیِ نخستین فراگرفته بود. این آب ها، به تدریج در گودال های زمین جای گرفتند و خشکی ها از زیر آب سر برآوردند و روز به روز گسترده تر شدند. از طرف دیگر، زمین در آغاز به صورت پستی ها و بلندی ها یا شیب های تند و غیرقابل سکونت بود. بعدها باران های سیلابی مداوم باریدند، ارتفاعات زمین را شستند و دره ها گستردند. اندک اندک زمین هایِ مسطح و قابل استفاده برای زندگی انسان و کشت و زرع به وجود آمد. مجموع این گسترده شدن، «دَحو الارض» نام گذاری می شود.

روز بیست و پنجم ذیقعده (روز دَحو الارض) روز ولادت ابراهیم خلیل‌(ع) و عیسی مسیح‌(ع) است و روزی است که زمین از زیر کعبه گسترده شده است.

و جزء چهار روز معروفی است که روزه آن پاداش فراوان داشته و ثواب هفتاد سال روزه گرفتن دارد.

 زیارت حضرت امام رضا علیه السلام هم بهترین و بافضیلت‌ترین عمل مستحبی این روز است .

این روز مهم اعمال دیگه ای مثل غسل و نماز مخصوص و دعای مخصوص این روز را هم داره که میتونید با مراجعه به مفاتیح انجامشون بدید.

در این روز هر چه در میان آسمان و زمین وجود داره براى کسی که در این روز روزه‏دار باشد استغفار می‌کنند. و این روزى است که رحمت خدا در آن منتشر گردیده و براى عبادت و اجتماع به ذکر خدا در این روز اجر بسیارى در نظر گرفته شده. 

 

انشاله سه شنبه همه این توفیق رو داشته باشیم که به درگاه رحمت الهی بریم و از فرصت قشنگ دیگه ای که واسه نزدیک کردن ما به خودش بهمون داده استفاده کنیم و غافل نشیم.

 

امروز روز مخصوص زیارتی امام رضا (علیه السلام) هست...خوندن زیارت یادتون نره...

 

بی‌ شک دحوالارض، نماد مهرورزی و رحمت پروردگار به بندگان خویش و سرآغاز آمادگی و فروتنی کره زمین برای زندگی و سکونت آدمیان بر روی آن بوده .  به همین خاطر پاسداشت دحوالارض، پاسداشت تمام نعمت‌های بی‌پایان خداست که به تدریج بر چهره زمین ساخته و پرداخته شده است تا انسان‌ها، با آرامش بر روی این کره خاکی زندگی کنند.

 


نوشته شده در یکشنبه 89/8/9ساعت 12:21 عصر توسط سنا شاخه نرگس ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت