سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

چکه چکه انتظار 7

 

هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

 

تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله) صلوات

 

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

  


           

دوستان عزیز ازاونجایی که سعی ما براینه که مطالب مختصر و مفید باشن تا همه بتونن در کمترین وقت استفاده کنند میخوام توضیحات مختصری رو از مسائلی که از زمان ظهورآقا تا زمان قیامت اتفاق میفته رو براتون بگم منتها چون مطلب طولانی میشه اون رو طی جلسات متعددی در هیئت بیان میکنم بنابراین برگزاری هیئت در هفته ی بعد هم توسط خودم رزرو شد.

  

سخنرانی:

  

قسمت اول: در آستانه ی ظهور

  

همونطور که غیبت امام زمان (عجل الله) در دو دوره ی غیبت کبری و صغری بود ، در روایات بسیاری هم آمده که ظهور آقا هم در دو دوره ی اصغر و اکبر میباشد

غیبت امام عصر(ع) در مرحله اوّل تا سال 329 هجری ادامه یافت و از آن پس مرحله دوم آغاز گشت. تا الان حدود یازده قرن از آن تاریخ می‌گذره. هرچند مجموعه‌ای از روایات از معصومان پیش از امام زمان(ع) درباره غیبت نقل شده و دهان به دهان و سینه به سینه در میان شیعیان منتقل می‌شده امّا با این حال برای آماده سازی شیعیان ماجرای غیبت طی دو مرحله رخ داد. جالب اینجاست که به رغم این تمهید و مقدمه چینی، بنا بر آنچه در برخی منابع تاریخی اومده شیعیان به فرقه‌های متعدد تقسیم شدند و با زحمات بزرگانی مانند شیخ کلینی، شیخ صدوق و شیخ مفید بود که از آن فرقه‌ها تنها شیعیان دوازده امامی باقی ماندند.

یکی از اتفاقات مهمی که در دوره غیبت کبری افتاده و به راحتی می‌تونیم اون را در اطراف خود ببینیم عادت کردن شیعیان به غیبت امام عصر(ع) است. این ماجرا تا اونقدر ادامه پیدا میکنه که به تعبیر روایات مردم می‌گویند: ما به ایشان و خاندان پیامبر(ص) نیازی نداریم. از همین رو قبل از ظهور حضرت مهدی(ع) دوره‌ای را که از آن با عنوان دوره ظهور اصغر یاد می‌شود، شاهد خواهیم بود که مثل دوره غیبت صغری زمینه ساز دوره بعد خواهد شد. در روایات، قسمتی کوتاه قبل از ظهور را اینطور توصیف میکنند:که نام حضرت مهدی(ع) بر زبان‌ها جاری شده و سیراب محبت ایشان می‌گردند. بعضی از بزرگان معتقدندکه حدود پنجاه سال است که در این دوره قرار گرفته‌ایم.

 

آنچه در روایات با عنوان نشانه‌های حتمی ظهور از آنها یاد شده پنج موردند که شورش سفیانی در شام و قیام یمنی به طور همزمان در ماه رجب قبل از ظهور (شش ماه قبل از آن) اتفاق می‌افتند.از این مقطع به بعد مجموعه‌ای از اتفاقات رخ می‌ده که غالباً اقدامات و جنایات سفیانی و سپاهیانش است. این مجموعه اتفاقات، فضای جهان را ملتهب می‌کنه و نوعی آشفتگی جدی در جهان نمایان می‌شه.

 

قسمت دوم: ظهور محدود

 

سرآغاز ظهور را باید تاریخ 23 ماه رمضان پیش از ظهور(عاشورا) بدانیم. در صبحگاهان این روز جبرییل امین و ملک مقرب خداوند ندا در می‌دهد:«صبح نزدیک شد. بدانید حق با مهدی (و در برخی روایات آل علی(ع)) و شیعیان اوست»
این ندا را همگان به زبان خویش می‌شوند و با شنیدن این صدا خواب‌ها بیدار، نشسته‌ها ایستاده می‌شوند....

حالا بعضیها این قضیه را به ابزارهای مدرن امروزی نسبت میدهند انگار حضرت جبرئیل برای اینکار نیازمند اینترنت و ماهواره است!!  این تصور ناشی از ضعف ایمان ما نسبت خداوند، بی اطلاعی از خلقت و قدرت ملائکه الهی است. 

با توجه به توصیف مشخصی که در این روایت آمده هر احتمال دیگه ای رد میشه چون صراحتا گفته شده که: همه آن را همزمان می‌شوند، ندا از آسمان است و حتی افراد خوابیده با این صدا از خواب بیدار می‌شوند. حالا اگر ما بخوایم نظریه اون بعضیها رو قبول کنیم ،باید حالتی را تصور کنیم که برنامه‌ای به طور زنده و به مستمر از آسمان و همزمان در تمام نقاط عالم و به زبان‌های مختلف پخش شوند و گیرنده‌هایی در جای جای عالم وجود داشته باشد که ثانیه ثانیه این برنامه را با صدای رسا و کیفیتی عالی دریافت کند. مجموعه این تصورات به نظر می‌آید جز خیالی بیش نیست چون قدرت خداوند و ملائکه مقرب خداوند بیش از تصور ماست که عقلمون فقط به ماهواره و اینترنت میرسه!

بعدازظهر یا شامگاهان همان روز ابلیس..
....

 

دعوتتون میکنم که هفته بعد هم حتما تشریف بیارید و ادامه ش رو بخونید...

 

                                        اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


 

 

بفرمایید پذیرایی:

 

DSC00091

 

 

پی نوشت مهم: روز جهانی قرآن

 لطف کنید لوگوش رو توی وبلاگاتون بذارید

میتونید ازینجا هم کدش روبردارید.

 


نوشته شده در سه شنبه 89/6/30ساعت 8:50 صبح توسط سنا شاخه نرگس ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت