سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

خدایا شکر که رمضان در گرما آمد

  

شیخ صدوق در ثوابالاعمال در ثواب روزه در گرما از امام صادق (ع) نقل میکند: هرکسی که یک روز در گرما روزه بگیرد و تشنه شود ، خدای عزوجل هزار فرشته را وکیل میکند که دست به صورت او بکشند و اورا مژ‍ده دهند و زمانی که افطار کند، خدای متعال میفرماید : چقدر خوشبو هستی . فرشتگانم ! گواه باشید که من قطعا اورا آمرزیدم.(اینو ترنم هم نفشته بودیده)

 

آیا این عشق بازی خدا به بنده ی روزه دارش جای شکر و حمد ندارد؟

رسول خدا روزه در گرما را جهاد میداند و همین طور امام صادق (ع) آن را برترین جهاد می نامد.

 

 

امیرالمومنین علی(ع) در فرمایشی هفت مورد را از علامات مومنان برمی شمرد که یکی از آنها "الصیام فی الهواجر" – یعنی روزه گرفتن در گرما است.

امام صادق در کنار کعبه در پاسخ به خواست فردی که از امام ، طلب ارشاد کردند از قول پدر بزرگوارشان فرمودند: در روزهای بسیار گرم روزه بگیر تا تشنگی روز قیامت را بیاد آوری و در سیاهی شب نماز بگزار تا وحشت تنهایی قبر در خاطرت مجسم شود.

چنانچه رسول خدا(ص) فرمود: خوشا به حال کسانی که برای خدا گرسنه و تشنه شده اند. اینان درروز قیامت سیر میشوند و تشنگی و گرسنگی را  درک نخواهند کرد.

شاید به همین دلایل است که امیرالمومنین(ع) که در عبادت و بندگی همتایی ندارد میفرماید من روزه در تابستان را دوست دارم و آن را درکنار پذیرایی از مهمان و صله رحم و جهاد در راه خدا قرار میدهد چرا که روزه در تابستان بخصوص در ماه رمضان راه را برای سلوک هموارتر میکند.

اگر هیچ پاداش و ثواب و امر دیگری نیود همین مطلب کافیست تا مناسک رمضان امسال را عاشقانه تر انجام دهیم چرا که بی شک امام زمانمان نیز همچون اجدادبزرگوارش روزه های امسال را بیشتر دوست دارد.

یا صاحب الزمان امسال بهمون توفیق روزه داری رو بده تا دلمون خوش باشه که ما هم مثل آقامون سختیهاش رو با لذت مضاعف تحمل میکنیم.

به امید روزیکه خودتون بیاید و این احادیث رو از زبان مبارکتون بشنویم.

 

اللهم عجل لولیک الفرج

 

جمعه تو برنامه ی به سوی ظهور حاج آقا طباطبایی میگفتن: بدبختیه ما آدما اینه که نمیدونیم شب قدر از خدا چی بخوایم ، برای اینکه بدونید از خدا چی بخواید حتما روز جمعه دعای ندبه و سمات و آل یاسین رو فراموش نکنید و از همه مهم تر دعای عشرات رو حتما بخونید تا بفهمید که باید از خدا چی بخواید.

نکته ی دیگه ای که بهش اشاره کردن این بود که ما باید به خواسته های حضرت توجه زیادی بکنیم تا ایشون هم به ما توجه کنند. یکی از خواسته های حضرت از شیعیان ،دعا برای ظهورشون است.

و 3تا از مهم ترین دستوراتی که برای نزدیکی به امام زمان(عج) در ماه رمضان باید انجام بدیم اول رسیدگی بیشتر به کودکان در این ماه دوم رسیدگی و احترام بیشتر به افراد مسن خانواده که احیانا روزه نمیگیرند و سوم توجه و مراعات همسایه ها و آزار ندادن آنها هنگام سحر

حرمت به افراد مسن و پیر اینقدر در دینمون مهمه که وقتی جوانی چهل هفته به مسجد سهله میرفته برای عبادت و به قصد دیدار امام زمان(عج) در هفته ی آخر که خواسته بره پدر پیرش ازش میخواد تا بمونه کنارش و نره ، پسرش هم قبول میکنه اما خیلی ناراحت میشه ولی هیچی نمیگه

پدر که دلتنگی جوونش رو میبینه ازش میخواد که نمونه و هفته ی آخر هم بره جوون کلی خوشحال میشه و راه میفته به سمت مسجد توی همون شب موفق به دیدار با امام زمان میشه ، وقتی میبینتش امام عصر گریه میکنه و بهش میگه به خدا قسم اگر همان شب اول کنار پدر پیرت میماندی ، من به دیدارت می آمدم

 

ببینید خدای ما و امام عصرمون چقد بزرگن ، مشکل اصلی خودمونیم ، حضرت که خودش میگه تو خوب باش من میام دیدنت نمیخواد تو بیای

 خدامون که اینهمه فرصت واسه بخشش گذاشته اینهمه راه واسه توبه گذاشته ، اگه به یک سال نگاه کنیم نصفش مناسبت و موقعیت واسه آدم شدنه ،امان از ما که اونچه نداریم یه جفت گوش شنواست.

 

همچنین میگفتن ارتباط بین امامان اونقدر قوی هست که اعمال ما دست به دست ، به دست رسول اکرم(ص) هم میرسه ، واسه خودم متاسفم که با کارهام آقام رو که خشنود نمیکنم هیچ ، ناراحتش هم میکنم.

 

خدایا بیامرز برایم آن گناهانی را که پرده ها را بدرد

و بیامرز آن گناهانی که از اجابت دعا جلوگیری میکند

خدای من بیامرز برایم هرگناهی که کرده ام و هر خطایی که از من سرزده

خدایا من بسوی تو پناه میجویم که تو پناه بی پناهانی

خدایا از تو میخواهم که بر من ترسان آسان گیری و به من رحم کنی و برآنچه برایم قسمت کرده ای راضیم گردانی

پروردگارم از تو درخواست میکنم ، درخواست کسی که سخت فقیر و بی چیز شده و خواسته اش را هنگام سختیها پیش تو آورده

خدایا نیابم برای گناهانم آمرزنده ای و برای کارهای زشتم پرده پوشی که تو مهربانترین مهربانانی 

خیلی زیاد دلم هوای حرم امام هشتم رو کرده ، کاشکه زودی هممون رو بطلبه


نوشته شده در پنج شنبه 89/5/21ساعت 10:45 عصر توسط سنا شاخه نرگس ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت