سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

تو وبلاگ یه بنده خدا نوشته بود:

شب جمعه ست...اسیرانِ خاک را دریابید

پی نوشت: خودمو میگم

راس گفته هااااااا ما هم یه جور اسیر خاکیم ولی نمیخوایم باور کنیم!

 سرماخوردم،تمام بدنم یخ کرده!داشتم به این فکر میکردم که دمای بدن مرده ها چقدر یخه؟ از الانِ من بیشتره؟ فکر نکنم! شایدم دارم میمیرم! منتها با این تفاوت که قبل از مرگ یخ کردم! ممکنه از ترسم باشه! ضمیرِ ناخوداگاهم ایندفعه آگاه شده و از ترسِ مُردن یخیده!گیج شدم

یادم باشه سر فرصت برم خاک بازی...که به موقعش غریبی نکنم...

جهت شادیِ روحِ یخ زده م صلواااااااااااات!!پوزخند

ببینید تکنولوجی تا کجاها که پیش نرفته!!!دهنم آب افتاد دستگاه مرده شور ساختوندن!!(نظراتش رو حتما بخونید:)))

 البته من که ذوق زده شدم!جالبه... ولی با دیدن عکسا یاد این رستورانهای کثیفِ بین راه افتادم!!!

امام على علیه‏السلام :  کسى‏که فردا را از عمر خود به شمار آورد ، مرگ را در جایگاه شایسته‏اش قرار نداده‏است

* در پاسخ به سؤالى درباره آمادگى براى مرگ : به جا آوردن واجبات و دورى کردن از حرام‏ها و فرا گرفتن خوى‏هاى نیک . با رعایت این امور ، دیگر آدمى را چه باک که او به سراغ مرگ رود یا مرگ به سراغش آید . سوگند به خدا ، که پسر ابى طالب را باکى نیست که خود به سراغ مرگ رود ، یا مرگ به سراغ او آید .

*در پاسخ به پرسش کــه : مرگ چیست؟ : (مرگ) براى مؤمن چون کندن جامه‏هایى چرکینِ شپشى‏ از تن‏است و از هم‏گسستن‏کُند و زنجیرهاى گرانبار و جایگزین کردن فاخرترین و خوشبوترین جامه‏ها و راهوارترین مرکب‏ها و امن‏ترین منزل‏ها . و براى کافر به منزله کندن جامه‏هایى فاخر از تن و منتقل شدن از منزل‏هایى امن و جایگزین کردن آنها به کثیف‏ترین و خشن‏ترین جامه‏ها و وحشتناکترین منزل‏ها و بزرگترین عذاب است .

به فرزند بزرگوارش امام حسن علیه‏السلام : فرزندم ، بسیار به یاد مرگ باش و به یاد آنچه در آن افتى و پس از مرگ به سوى آن کشانده شوى ، تا آن گاه که بر تو درآید ، با تمام توان در برابرش آماده و کمر خود را براى آن بسته باشى ، نه آن که ناگهان بر تو در آید و نَفَست را ببُرد

پیامبر خدا صلى‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم : در بالین مردگان خود حاضر شوید و به آنان «لا اله الا اللّه‏» تلقین کنید و نوید بهشتشان دهید ؛ زیرا حتّى مردان و زنان بردبار هم در این صحنه گیج و سرگشته مى‏شوند و شیطان بیش از هر زمان دیگرى در هنگام مرگ به آدمى نزدیک مى‏گردد . سوگند به آن که جانم در دست اوست ، مشاهده فرشته مرگ (عزرائیل) سخت‏تر از هزار ضربه شمشیر است . سوگند به آن که جانم در دست اوست ، جان هیچ بنده‏اى از دنیا (بیرون) نرود مگر این که یکایک رگ‏هاى او درد کشند .

 


نوشته شده در پنج شنبه 90/1/25ساعت 5:4 عصر توسط سنا شاخه نرگس ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت